2012-04-03

KappAhl-katastrofen!

Igårkväll uppstod världens diskussion på Fancy Fatshion om KappAhl och XLNT (igen) när Tickamobster-Carin la upp en länk till "Blus från XLNT med färgstarkt tryckt mönster framtill samt dragsko med knytning i axeln". Reaktionerna från oss fatshionistas lät inte vänta på sig. Nedan är ett urval av alla ÅTTIO KOMMENTARER!

"haha oh gud.. Jag hoppas INGEN handlar den >.< dear lord.. WTF?! Vad knarkar dom på design avdelningen?!"

"Oh sweet jesus! Resår i nederkant, volangärm, snören, två i ett plagg"

"Hahah ja den har verkligen fått alla fulhetsingredienser"
 
"Eeeeeh, aprilskämt eller??? Hur j***a ful som helst!!! Tror de att man är blind bara för att man inte är "normal"stor??? jeeeeeeeeeeeeeeeez"
 
"De svarade ju att de följde rådande trender när de designade XLNT så jag antar att vi är väldigt otrendiga i den här gruppen..."

"Men från vilket årtionde kommer den?"

"tror den måste vara från ett parallellt universum, inget sådär fult har någonsin funnit i vårt universum tidigare!"

Det här är jag. Vanliga Frida. En vanlig tisdag. En stl 48/50.
(båda tröjorna fancy fatshion fynd faktiskt :-)
Så här tycker alltså XLNT att jag ska klä mig. Eller hur jag VILL klä mig! Den turkosa skönheten som följer senaste modet! Men alltså en "TOKMÖNSTRAD FLÄRPTOPP"? Who the fuck vill ha en sån?!? Vet inte om tanken är att den ska dra bort uppmärksamheten från en stor byst och en stor mage och locka folk att spana in mitt underliv?!?!
Men okejrå. Jag hittade faktiskt EN tröja på XLNT som jag gillade. Sötaste påskkyckligen ever! Tyvärr hade jag inte råd att köpa den just nu. Jag blev otroligt sugen på mer randigt. Men storlek 46 från vanliga sortimentet är för smått för mig. Och så vitt jag såg fanns inget sailor girl mode på tjockisrutan? För om det råder sån trend bland fashionistas varför inte hos FATshionistas?

PS: Idag är tokturkosa tröjan borta från deras hemsida!!! Antar de tog åt sig av våra kommentarer?!? Eller så sålde tröjan, förlåt jag menar blusen, slut!?!

15 kommentarer:

  1. Men gud!!! Jag sitter här och läser ditt inlägg och bara gapar!!! Alltså ut i media med er!! Fancy det du gör är helt fantastiskt, konkritiserar ett stort problem för vilka är DE att säga vad som är trendig för fatshionistas?? De har ju uppenbarligen ingen koll alls!! Fan vad arg jag blir! OM det är så att de har plockat bort den turkosa tröjan på grund av ert mail så ska ni ha kredit för det. Jag var inne på kappahl igår och det är ju helt klart så att modet i mindre storlekar går i sailor temat medan det absolut inte gör det i större storlekar. Är trenderna olika för "tjockisar" än för "spinkisar"? Nä, upp till debatt säger jag bara!! Jag tänker sprida detta, det här är nyheter!! You go girls!!

    SvaraRadera
  2. hahahah du hittade den!! Fukkin unbeliveble!! Älskar att du gjort detta inlägg. Du är underbar.
    KLänningen du provade är superfin, hittade den på hemsidan också. Men så klart på vanliga avdelningen. Får nog ta och prova den ändå.

    SvaraRadera
  3. Dina kläder dock - Rocks. Fan va snygg du är! Jag tycker på ngt sätt att det turkosa med mönster fram är värst för den liksom får hela ens framsida att vara helt formlös. Hejdå brösten, nu syns ni inte mer.

    Varför åh varför, tror Kappahl (och alla andra butiker) att vi är färg- och formblinda för att vi är tjocka.. HELT SJUKT!

    SvaraRadera
  4. Tack Fröken Pralin!!! ALLA gillar väl sailormode? ALLA? ;-)

    Ticka, du kommer va smashing i klänningen! Den fanns i blåvitt också. Lika snygg!

    Charlotte, den turkosa var lika hemsk framifrån som i profil. Fast i profil såg jag uppblåst ut. Och så de där rosetterna på puffärmarna. Det är ju lite din favorit ;-)

    SvaraRadera
  5. Hahahaha, jag döööör vad ful den rosa och turkosa var, flärpar liksom, vem vill ha det? Blir galet på detta, hur kan de tro att större tjejer vill klä sig i sånt här?

    SvaraRadera
  6. Åh herregud.
    Alltså XLNT känns väldigt förnedrande. Tant med dälig smak frå åttiotalet.
    Inte okej. Nu är inte jag ett fan av Kappahl i stort men det här var rent gräsligt. Håller med kommentaren med frågeställning om vad de knarkar på den designavdelningen. Näpp. Slopas

    SvaraRadera
  7. Amanda, observera att det bar osymmetriskt med flärpar på bara en sida. Jisses!!!

    Sara, jag köper alltid mina leggings på KappAhl. För de är slitstarka och bra! Men tjockisrutan alltså. Nä!

    SvaraRadera
  8. Märks att jag inte varit ute och shoppat på länge (jag som ju faktiskt hatar att shoppa), för som storvuxen har Kappahl alltid varit en favorit... Å andra sidan är ju modet just nu en sadistiskt kåt 80-tals killes våta mardröm för det mesta... Visst såg jag paisley mönstrat någonstans??? WTF!!!

    Heja Fancy!!! Heja Fancy!!!

    PS. Kan rekommendera att handla via nätet på tex Ulla Popken... Fast det klart, jag brukar låta den mest underbara föräldrabanken sköta fakturorna... *rodnar*

    SvaraRadera
  9. Kan verkligen inte komma över flärpen! GLARGH så fult! Och den turkosa är skrattretande ofräsh verkligen, huvaligen!

    SvaraRadera
  10. Haha, den ÄR borta från hemsidan!
    Såg den turkosa i butik idag men den bländade mig så att jag inte kunde närma mig den...huu

    SvaraRadera
  11. men herreguuuuuuuuud så fruktansvärd topp! :O det här var det bästa inlägget jag läst på länge! :D

    SvaraRadera
  12. Och tjejer, det gula/guldiga på rosa toppen är *håll i er nu* paljetter. Det är FRICKIN PALJETTER för att göra den ÄNNU ROLIGARE. Tjock och glad liksom ;-) Rys!!!

    SvaraRadera
  13. Alltså, man borde bojkotta Kapp-Ahl! Brukar ofta gå in där när jag inte har ngt annat för mig, men det här tar priset! Ska inte vi som är rundlagda få klä oss snyggt? VA?! Jättebra inlägg iaf. Själv var jag i Åkersberga idag och såg jättesnygga kläder för stora kvinnor. Lite dyrt kanske, men ack så läckert!!!! :D

    SvaraRadera
  14. Herregud. Är väl det enda jag kan säga. Herrrrreeeegud, till och med, för att citera en viss orange man.

    SvaraRadera
  15. Frida: Jag visste inte att de var så bra på tights, absolut värt att titta på. Jag tycker annars tights är riktigt svårt att få tag på, jag vill inte ha de i nylonstajl, jag vill ha bomullsmix.
    För övrigt, den vänstra saken, den asymetriska med trekants-prylen....den känns inte ens tant när jag tänker efter, den känns mer som att någon snäll dam från typ 40-talet har donerat sina gardiner som en icke-sömnadskunnig sytt ihop........

    SvaraRadera