2012-03-18

Ofrivillig nakenchock!

Kära klädbutiker och i detta fall specifikt KappAhl, 
vi tjocka/stora/kurviga/mulliga fatshionistas vill också kunna klä oss snyggt och trendigt! Jag vill inte gömma mig i tält. Eller bara ha kläder med ränder på längden som ska ge ett smalare intryck. Eller ha blusar med puffärmsresår. Nej, jag vill framhäva mina kurvor. Hittade den här underbara prickiga klänningen bland KappAhls "vanliga" sortiment i stl 46. Nu är ju jag en 48:a. Eller ibland 50:a. En 48/50:a MED stor byst! Visst att man kan börja visa lite hud nu när vi går mot ljusare tider men det här blev mest "släpp fångarna loss det är vår"! ;-) Jag LOVAR att om den här funnits i större storlekar i "tjockishörnan" hade den tagit slut bums! Poff! Borta!


PS: Jag/man skulle kunna köpa klänningen och ha ett linne under för att inte visa lika mycket urringning. Men i det här fallet skulle jag nog vara för orolig för att spräcka knäppningen. Ofrivilliga offentliga nakenchockar är aldrig kul!

16 kommentarer:

  1. Ja eller bara i större storlekar i vanliga hörnan ;) Snygg som tusan är du!

    SvaraRadera
  2. Snygg klänning men jisses vad snålt med tyg. Tycker förstås att en del av "tjockis"-kläderna är snåla runt bysten också. Eller så blir de för korta för tyget går åt runt brösten istället.

    SvaraRadera
  3. Fast helt fel var det ju inte alltså :D Snygg bh :)

    SvaraRadera
  4. Jag håller med till hundra procent. Hade den funnits i skam... eh, jag menar tjockishörnan hade jag definitivt köpt den.

    SvaraRadera
  5. Håller med! I det vanliga sortimentet finns det så mycket kläder som även jag vill ha som är en tjockis. Tycker det är både tråkigt och ibland kränkande för oss som är rundare om magen att alltid behöva klä oss i storblommigt. Om jag tar på mig en storblommig tröja eller en tröja med puffärm så ser jag ut som Maja 63 istället för Maja som ska bli 23.

    SvaraRadera
  6. Tror Kappahl m.fl. skulle tjäna på att göra kläder som såg ut mer som de i mindre storlekar. Det skulle gå åt mycket snabbare om det fanns sådana här godbitar i större storlekar än de urtråkiga illasittande sakerna som brukar finnas.. Hur svårt kan det vara egentligen?

    SvaraRadera
  7. Håller med till 100%, hade köpt den direkt om den funnits i stl 54.

    SvaraRadera
  8. Bra inlägg! I agree! Det tragiska är ju att en sån där snygg klänning ALDRIG skulle dyka upp i tjockisrutan. Det är som att dom tror att vi inte vill ha snygga kläder..? haha

    SvaraRadera
  9. Jag känner/kände exakt likadant när jag var tvungen att handla i "tjockishörnan"! Så otroligt irriterande när det såg ut att vara enbart tält eller tantiga kläder! Nu har jag dock turen att kunna handla ur "vanliga" sortimentet.

    SvaraRadera
  10. Vilken fin klänning! Precis min stil. tyvärr finns det ju aldrig sådana godbitar i det större sortimentet. :(

    SvaraRadera
  11. 48+ of the world unite!!!

    SvaraRadera
  12. Tycker du ska mejla både bild & inlägg till inköpsavdelningen

    SvaraRadera
  13. Skitbra inlägg. Och idén med deras tråkiga plagg gäller även bh. Ju större storlekarna blir desto tråkigare bh. Som om inte vi fatasses har ett behov av att känna oss lite extra fina under kläderna? Verkar inte så...

    SvaraRadera
  14. Jepp, den hade jag köpt utan att blinka! You can't go wrong with prickigt.

    SvaraRadera
  15. Jag besökte också Kappahl här om dagen och den enda klänning som fanns i tjockishörnan var en svart, heltäckande och oformlig sak som hängt där sedan i höstas. Det är fruktansvärt att tvingas gå genom hela butiken och se godbitar som klänningen du provade, för att till sist komma fram till skamfläcken där vi som drar större än 46 får handla. Jag blir så ledsen varje gång.

    SvaraRadera