2009-12-06

Drömmar i kras!

Jag var i kyrkan för att lyssna på Anni-Frids kör. Och passade på att be om syndernas förlåtelse ;-)

Jag kanske borde ha hållit mina hemligheter för mig själv för Gud verkar straffa syndare med det samma? För jag lyckades med konststycket att ha sönder mina älskade glasögon (jag tyckte jag var smart som stoppade dem i jackärmen för att slippa få dem blöta av regnet - och glömde bort dem när jag var smidig som ett kassaskåp när jag hoppade in i baksätet).
Jag hade två val att hantera situationen:
1. Börja storböla, gnälla och åka hem!
2. Kapitulera, skratta åt eländet och följa med solosjungande stjärna och friends och käka middag!

Det blev ett det roligaste pizzeriabesök - ever!!!

Minus - surt att betala 1745 kronor för sin egen dumhet!
Plus - bra att glasögonen ens gick att laga!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar